پایگاه اینترنتی بهروز دلاور

پایگاه اینترنتی بهروز دلاور

سلامی گرم به دلهای پاک تمامی کسانی که می خواهند قدم در راه شناخت حقیقت گذارند
طلبه ای هستم از دیار حوزه علمیه
می خواهید مرا بشناسید، گزینه «درباره من» در بالای صفحه را بزنید.
با آرزوی موفقیت و پیروزی در تمامی لحظه های زندگی برای شما همسفر محترم

اسلام مبارز عزلت و گوشه گیری

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹ ب.ظ

برخی از گروه ها و داعیه داران اندیشه های برتر، انسان را از قرار گرفتن در محیط های اجتماعی، مخصوصا کانون پر مغز و دلنشین خانواده دور می دارند. اما دین مبین اسلام مخالف این اندیشه و همیشه با اینگونه افکار که انسان در محیط عزلت و گوشه گیری قرار گیرد مبارزه کرده و می کند. خانواده را به عنوان یک بنیان کوچک ضامن بقا و سلامت جوامع بشری می داند.

در تاریخ ثبت شده که زنی نزد امام صادق (علیه السلام) آمد و گفت: امام به سلامت باد! من تارک دنیا هستم.

امام (علیه السلام) فرمود: «منظورت از تارک دنیا چیست؟»

گفت: ازدواج نمی کنم.

فرمود: «چرا؟»

گفت: با این کار، در پی فضیلت هستم.

فرمود: «برگرد که اگر در این کار، فضیلتی بود، هر آینه، فاطمه (علیها سلام) از تو، به آن سزاوارتر بود. هیچ کس نیست که در فضیلت بر او پیشی گیرد.» (تحکیم خانواده، محمد ری شهری، صفحه 71)

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۷
بهروز دلاور

نظرات  (۴)

بسیار عالی بود
پاسخ:
خودتون عالی هستید
با عرض سلام و ادب
متاسفانه جای معرفی کتاب به صورت جدی تر و تخصصی تر در وبلاگ تون خالی هست!
علیکم به معرفی کتاب
علیکم به معرفی کتاب
علیکم به معرفی کتاب
پاسخ:
علیکم السلام
تشکر از تذکر خوب و مفیدتون
انشاءالله از آینده ای نه چندان دور
سلام

سال نو شما پیشاپیش مبارک



:)
پاسخ:
سلام بزرگوار 
همچنین بر شما مبارک باد 
۲۹ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۴۵ مهدی مهدوی
عالی.
پاسخ:
سپاس 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی