پایگاه اینترنتی بهروز دلاور

پایگاه اینترنتی بهروز دلاور

سلامی گرم به دلهای پاک تمامی کسانی که می خواهند قدم در راه شناخت حقیقت گذارند
طلبه ای هستم از دیار حوزه علمیه
می خواهید مرا بشناسید، گزینه «درباره من» در بالای صفحه را بزنید.
با آرزوی موفقیت و پیروزی در تمامی لحظه های زندگی برای شما همسفر محترم

عاقلانه انتخاب کنید

سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ

به قول شاعر یک لحظه غفلت = یک عمر پشیمانی

همیشه سهل انگاری ها باعث از بین رفتن بسیاری از فرصت ها و امکانات می شود. گاهی اوقات یک توجه کوچک می تواند ما را به قله های بزرگ نزدیک کند. گاهی اوقات در همان لحظه های آخر خسته می شویم و وِل می کنیم. غافل از اینکه شاید ثانیه دیگری در کار نباشد.

ازدواج هم برای یک جوان یکی از بزرگترین تصمیم های اوست بلکه بزرگتر از خیلی تصمیم هاست. آیا باور کردن اینکه می خواهم زندگیم را با یک انسان دیگر شریک شوم آسان و پیش پا افتاده است؟ آیا این شراکت ارزش ندارد که حتی ساعتی را برایش ارزش قائل شویم و بیندیشیم که چه کسی را شریک خودمان قرار می دهیم؟ مگر غیر از این است که داریم پدر یا مادر فرزندانمان را انتخاب می کنیم؟ مگر غیر از این است که داریم جامعه ای هر چند کوچک تشکیل می دهیم؟ گاهی آنقدر چشمانمان را می بندیم که زمانی که بازشان می کنیم خیلی دیر است! اینجا همانی است که باید گفت:«گاهی چقدر زود دیر می شود.»

سفر طولانی در پیش دارید، دقت کنید همسفر خوبی برای خودتان انتخاب کنید. دقت کنید که اگر همسفرتان با شما هماهنگ نباشد سفرتان سخت خواهد شد. آیا همسفر آینده شما خواهد توانست بار سفر را به خوبی ببندد؟! آیا می تواند هم گام قدم های شما همراهی کند؟

دقت کنید: نمی خواهم بترسید بلکه می خواهم آگاهانه انتخاب کنید. بهتر بگویم عاقلانه انتخاب کنید و عاشقانه زندگی کنید. مراقب باشید که عشق قبل از انتخاب سمی است برای زندگی اینده تان که هر چه این سم قوی تر باشد بیشتر زندگی تان را نابود خواهد کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۴

نظرات  (۲)

بله کاملا درست است
سنمان هنوز به این چیزها قد نمیدهد
ولـــــی شما برای ما دعا کنید
پاسخ:
انشاءالله به زودی زود نوبت شما هم بشه
محتاج دعای خیرتون هستم
سلام ، معمولا میگن ازدواج هندوانه در بسته ای است که تشخیص خوب و بد آن بسیار مشکل حتی برای پدر و مادر می باشد . البته با کنار گذاشتن رو در بایستی می توان امید به این داشت که تا حدودی شناخت دو طرف از یکدیگر بیشتر شده و کمتر در زندگی با مشکل مواجه شد .
پاسخ:
همونطور که فرمودید راه های زیادی وجود داره که میشه جلوی بد بودنش رو گرفت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی