پایگاه اینترنتی بهروز دلاور

پایگاه اینترنتی بهروز دلاور

سلامی گرم به دلهای پاک تمامی کسانی که می خواهند قدم در راه شناخت حقیقت گذارند
طلبه ای هستم از دیار حوزه علمیه
می خواهید مرا بشناسید، گزینه «درباره من» در بالای صفحه را بزنید.
با آرزوی موفقیت و پیروزی در تمامی لحظه های زندگی برای شما همسفر محترم

ای پیک راستان خبر یار ما بگو

سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۲ ق.ظ

از سال سوم طلبگی خیلی به هنر، ادبیات و شعر علاقه مند شدم. همیشه وقتی شعر می خونم احساس آرامش بخشی بهم دست میده. دوست دارم افق های دلم رو به زبان شعر بیان کنم. البته نه وقتم اجازه داده تا تخصصی روی شعر کار کنم و نه که ذوق شاعرانه شاعر رو دارم. ولی خب همیشه شعر جایگاه ویژه ای تو مطالعاتم داشته و داره.

شعر زیر یکی از اشعاریه خیلی به دلم نشست:

ای پیک راستان خبر یار ما بگو                                         احوال گل به بلبل دستان سرا بگو

ما محرمان خلوت انسیم غم مخور                                    با یار آشنا سخن آشنا بگو

برهم چو می‌زد آن سر زلفین مشکبار                                با ما سر چه داشت ز بهر خدا بگو

هر کس که گفت خاک در دوست توتیاست                         گو این سخن معاینه در چشم ما بگو 

آن کس که منع ما ز خرابات می‌کند                                  گو در حضور پیر من این ماجرا بگو

گر دیگرت بر آن در دولت گذر بود                                       بعد از ادای خدمت و عرض دعا بگو

هر چند ما بدیم تو ما را بدان مگیر                                     شاهانه ماجرای گناه گدا بگو

بر این فقیر نامه آن محتشم بخوان                                     با این گدا حکایت آن پادشا بگو

جان‌ها ز دام زلف چو بر خاک می‌فشاند                              بر آن غریب ما چه گذشت ای صبا بگو

جان پرور است قصه ارباب معرفت                                      رمزی برو بپرس حدیثی بیا بگو

حافظ گرت به مجلس او راه می‌دهند                                  می نوش و ترک زرق ز بهر خدا بگو

شاعر: حافظ شیرازی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۱
بهروز دلاور

حافظ

شعر

نظرات  (۳)

۲۱ مهر ۹۴ ، ۱۱:۱۰ ❤منتـــظر المـهـدی❤
++++++
۳۰ مهر ۹۴ ، ۰۷:۵۵ علیرضا ودیعی نوقابی
با سلام واحترام مطالب در خور وقابل توجهی گذاشتید .پر عمق ومعنا
امیدوارم دامنه وبرد مطالبتان وسیعتر وروز بروز شاهد موفقیتهای بیشترتان باشیم.
دل قوی دار که بنیان بقا محکم ازاوست
پاسخ:
سلام علیکم
خوش آمدید
سپاسگزارم
سلام موفق باشید در هر عرصه ای هستید
ممنون از حضورتون
پاسخ:
سلام
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی